Top

3 причини защо малкия бизнес има нужда от маркетинг в социалните мрежи

Наскоро имахме разговор със собственик на малък бизнес в град Варна. Говорихме си за маркетинга в социалните мрежи и въздействието му върху цялостния дигитален свят. В първите няколко минути от разговора ни бях шокиран от доводите му защо не включва този канал в своята стратегия. Истината е, че той няма подобна стратегия и разчита на познати и приятели, които през годините са били основните му клиенти. Също така, той беше споменал, че клиентелата му паднала доста през последните няколко години.

След това започнах да му обяснявам за възможностите, които социалните мрежи ни предоставят в днешно време. За възможността да бъдем пред очите на своите потребители постоянно.

Работата му беше намаляла заради появата на множество нови конкуренти, както и липсата на инвестиция в дигитален маркетинг, както повечето му конкуренти вече правеха.

Днешните потребители не са същите, като онези пред 5 или десет години. Днешните консуматори получават цялата информация за дадени продукти или услуги директно през интернет. Независимо дали става въпрос за социални мрежи, форуми или през търсещите машини като Google.

Все повече и повече се учудвам, че бизнесът у нас все още не разбира важността на дигиталните канали за развитието на техните компании. Масово все още не разбират, че интернет е доста по-добро и евтино място за реклама от традиционните варианти.

Социалните платформи осигуряват място, където хората споделят идеи, мнения, съвети и се свързват един с друг. Въпреки това все още има голям брой собственици на малки предприятия, които не се възползват от тях. Те не са наясно с ползите от маркетинга в социалните медии и как те могат да ги използва, за да увеличат значително приходите си.

Ако до момента не съм ви убедил защо имате нужда от добавяне на социалните мрежи към маркетинговата си стратегия – ето още 3 причини да ги включите!

Социалните канали подобряват бранд лоялността и популярността на фирмите

Както вече споменахме, клиентите намират стойност и легитимност за продуктите, които купуват чрез социалните платформи. Ето защо, те се превърнаха в новия word-of-mouth na днешния цифров пазар. Клиентите традиционно се радват да препращат семейството и приятелите си към любимите си места за хранене и развлечение.

Социалните медии позволяват на клиентите да продължат тази традиция, но в много по-голям мащаб, онлайн. Само с една публикация в социалните медии собственикът на квартален магазин може да достигне до повече клиенти.

Всеки, който следва бизнес страницата, ще може да вижда публикацията, да се ангажира с нея и да споделя с всичките си приятели. Това ще увеличи драстично осведомеността за марката и ще позволи на собствениците да продават на повече клиенти, като едновременно с това ги ангажират на по-интимно ниво.

Социалните мрежи спомагат за SEO на сайта

Оптимизацията за търсачки (SEO) е един от най-важните инструменти за повишаване на онлайн видимостта на даден уебсайт и цялостната осведоменост за марката в мрежата. Тъй като уеб роботите търсят и класират уебсайтове, тези с най-голямо доверие и трафик се класират в най-горната част на резултатите от търсене (SERP).

Бизнесите трябва да разработят и използват стратегията си за маркетинг на съдържанието, за да подобрят класирането си в различните сайтове за търсене, не само Google. Затова трябва да се създават множество точки за влизане и откриване на бизнеса си и да пренасочат потребителите си от социалните мрежи към фирмения сайт. Това подобрява SEO класирането на сайта и увеличава броя на възможностите за клиентски реализации. Не само марката на бизнеса ще стане доминираща в мрежата, но и клиентската база ще се увеличи.

Социалните мрежи предоставят възможност за хипер таргетиране на реклами към потребителите

Една от най-големите предимства на рекламата в социалните медии е възможността да персонализирате и насочвате към определена аудитория. Демографските данни, изброени в индивидуалните потребителски профили, като местоположение, възрастови групи, професия, ниво на образование и различни интереси, помагат да се определи целевата аудитория.

Социалните медийни платформи, като Facebook, Instagram и LinkedIn, имат някои от най-добрите инструменти за създаване на реклами. Те позволяват на брандовете да създават реклами, да управляват множество кампании и да проследяват активността чрез аналитични репорти.

Ето защо, собствениците на малки фирми могат да се насочат към хора в рамките на конкретна общност и квартали, да рекламират своите промоции и продукти и да повишат доверието и лоялността на своите клиенти.

Това са само някои от основните причини, поради които собствениците на малки предприятия трябва да рекламират в социалните мрежи. Маркетингът в социалните медии е неразделна част от правенето на бизнес в днешния динамичен пазар. Бизнесите трябва да се адаптират към промените на пазара и да общуват по-интимно със своите клиенти в социалните мрежи.

Клиентите се променят, кварталите се развиват и хората се движат. Следователно, без силно присъствие в социалните медии, не е възможно един бизнес да бъде конкурентен в този технологичен и бързо променящ се свят.

No Comments

Leave a Comment

})(jQuery)