Една ефективна стратегия за дигитален маркетинг може да изгради вашата клиентска база, да достави потенциални клиенти, да стимулира продажбите, експоненциално да увеличава приходите и бизнес растежа.

Почти всяка компания, от най-малкия местен бизнес до международните марки, сега се занимават с някакъв вид дигитален маркетинг. Въпреки това, тъй като все повече компании се опитват да правят дигитален маркетинг, броят на проблемите и грешките също нарастват.

В тази статия ще разгледаме някои от често срещаните проблеми, които фирмите имат с тяхната дигитална маркетингова стратегия, и как можете да ги поправите.

Няма налична формална дигитална стратегия

Една от най-големите грешки, които фирмите правят, е да не направят официален дигитален маркетинг. Може да е лесно да се хванете за идеи, тенденции и тактики и да се хвърлите направо в изпълнение, без да отделяте време да мислите за по-голямата картина. Въпреки това, една силна дигитална маркетингова стратегия ви позволява да определите целите си и да изработите най-добрия начин да ги постигнете.

Важно е различните техники и тактики да не се разглеждат поотделно, с един резултат в даден момент, а по-скоро изграждане на стратегия, която да обхваща всички ключови елементи едновременно, в която всички те работят заедно.

Една ефективна стратегия не е само планиране. За да изградите силна дигитална маркетингова стратегия, вие също трябва непрекъснато да следите, проследявате резултатите и да правите промени, докато стратегията ви се развива.

Ако се чудите защо проследяването е от съществено значение, помислете за това: вашият бизнес съществува в постоянно променящия се пазар и затова трябва непрекъснато да проверявате и оценявате дали тактиките, които са работили добре в миналото, са все още най-добрият път напред. Това ще ви позволи да направите каквито и да е корекции необходими, за да пренесете бизнеса си на следващото ниво.

Няма дефинирана целева аудитория

Като част от разработването на вашата дигитална маркетингова стратегия е важно да определите целева аудитория. Познаването на аудиторията ви е от решаващо значение, тъй като хората, които насочвате, диктуват толкова много от дейностите ви за дигитален маркетинг, включително какви носители използвате, как се оформя съобщението ви и какъв тип съдържание разпространявате.

Вашата целева аудитория може да бъде вече съществуваща клиентска база, тя може да бъде идеален клиент, до който още не сте достигнали или най-вероятно това ще бъде комбинация от двете. Помислете за целевата аудитория и бъдете възможно най-конкретни по отношение на фактори като възраст, пол, професия, география, интереси и дигитални навици. Това ще ви помогне да знаете как най-добре да ги достигнете чрез дигиталния си маркетинг.

Инвестиране на маркетинг бюджета неразумно

Когато става въпрос за дигитален маркетинг, техниките варират от изключително ниски разходи (и без разходи) до сравнително скъпи тактики като платени рекламни кампании. Проблемът, с който се сблъскват много компании, се фокусира твърде много върху една или друга крайност: или се опитва да пусне дигитален маркетинг на практика с нулев бюджет или да инвестира в най-скъпата тактика, защото смята, че най-скъпият вариант трябва да бъде най-добрият.

Номерът е да се намери баланс и да се търсят най-рентабилните техники, които осигуряват най-голяма възвръщаемост на инвестициите. Стратегия като инфлуенсър маркетинг може да бъде умерен начин за достигане до голяма аудитория и разрастване на марката.

Подценяване на SEO усилията

Всеки момент се извършват над 4 милиарда търсения в Google. Тези обеми очевидно представляват невероятно богатство от потенциал за вашия бизнес. По-голямата част от потребителите обаче не гледат след първата страница с резултати, така че е важно да се класираме възможно най-високо: това е мястото, където се предлага оптимизация за търсещи машини (SEO).

Повечето търговци в днешно време имат поне основно разбиране за SEO. В много случаи обаче това разбиране е ограничено до използването на основни ключови думи в уеб страници и публикации, а SEO е значително по-сложно от това. Алгоритъмът на Google непрекъснато се променя и става все по-интелигентен, което означава, че трябва да сте стратегически насочени към начина, по който използвате ключови думи, включително с разположението им. SEO е от значение не само когато става въпрос за вашия сайт: SEO техники могат (и трябва) да се прилагат и в социалните медии.

Освен това, SEO не е само за ключови думи: беклинковете към вашия сайт също имат голямо влияние върху оптимизацията. Връзките в сайта ви от авторитетни, добре известни уебсайтове съобщават на Google, че сайтът ви е уважаван, което значително подобрява класирането. 

Ако имате нужда от надежден партньор, който да подобри продажбите в онлайн магазина ви, да подобри трафика към сайта и да изгради дългосрочна маркетинг стратегия за бизнеса ви – PRFirm е на линия, за да ви помогне.

Време е за нещо МНОГО ГОЛЯМО! Време е за Brain Bar 2019!

Заедно с Клуб Маркетинг към Студентски съвет на Икономически университет Варна, организираме бизнес и маркетинг събитието “Brain Bar 2019”.

Време е за второто издание на събитието след доста успешното първо издание през 2018-та година.

Продължаваме да каним страхотни лектори и е време да съберем няколко от най-добрите от тях в бранша във Варна. Нашите гост-лектори тази година ще бъдат: Бойко Проданов от Fantastic Services, Николай Петканов от MBrand.io, Светослава Стоянова от Junior Achievement България, Калина Георгиева и Ренета Василева.

Всички ние обичаме да се развиваме. Начините за това са ужасно много, а едно от тях е да научаваме най-добрите практики и уроци директно от хората в бизнеса. За това, твоето присъствие на Brain Bar този април е просто задължително. Ако искаш да научиш повече за маркетинга на взаимоотношенията, продажбите, стартъпите и като цяло искаш да придобиеш повече знания в бизнеса – това е събитието за ТЕБ!

От тактики и инструменти до кампании, нашите лектори ще предоставят информация, която може да бъде използвана, за да ти помогне да станеш по-добър и по-ефективен в своите начинания.

Защо да присъстваш?

Ще имаш възможността да чуеш страхотните лекции на нашите лектори, ще научиш полезна и нова информация, която да имплементираш в бизнеса и дейността си и ще се запознаеш с много хора, които имат сходни на твоите интереси. Също така, ще имаш и възможността да спечелиш страхотни награди!

Регистрирай се и запази своето място на събитието, отговори на въпроса, който ще ти зададем и ще имаш шанса да спечелиш награда от нас!

ВЪПРОС за награда: Как се нарича платформата за реклама на Facebook? Отговори на въпроса през регистрационната форма долу и имаш възможност да спечелиш награда.

ЗАДЪЛЖИТЕЛНА РЕГИСТРАЦИЯ – https://www.brainbar.org/ticket/

Ще се видим в Икономически университет Варна – Зала 128 на 12 април от 16:30 часа.

Герила маркетингът или познат у нас като партизански маркетинг, е новаторски, неконвенционален и евтин маркетингов ход, насочен към постигане на максимална експозиция за даден продукт или услуга. Когато са изпипани до съвършенство, тези кампании могат да бъдат нещо красиво и да увеличат продажбите мигновено.

В тази статия ти споделяме някои от любимите ни реклами, които сме видели през последните няколко години. Това е нашият списък с най-добрите 20+ идеи за партизански маркетинг. Може би това са реклами, които са те накарали да купиш продукт или това е първият път, в който виждаш тези творчески герила кампании. Така или иначе, се надяваме да се вдъхновиш от тях и за своя бизнес. Другият вариант е да ни се довериш да създадем подобна кампания за теб.

По-долу ще намериш някои от най-добрите реклами от 2017 година, някои реклами от 2018 година и дори по-стари, които според нас са достойни за внимание. Виж всички невероятни маркетингови идеи, които тези компании са замислили да продават продуктите си. Ще те преведем в любимите си маркетингови кампании и може би тази статия ще ти помогне. Наслади се на всички примери. Предоставили сме подробни обяснения за нашите 5 любими примера за партизански маркетинг.

Sony трансформира зъби в иконите на контролерите си в реклама на PlayStation 3

В тази невероятна, творческа маркетингова кампания от Sony, можем да видим човек, който се усмихва, показвайки зъбите си. Простотата и креативността са спиращи дъха, тъй като маркетинговият екип на Sony заменq горната предна част на четирите зъби с квадратни, триъгълни и “x” бутони, намиращи се на контролера на PlayStation. Това е чудесен пример за маркетингов партизански ход, който бързо позволява на зрителя да разбере каква марка идва от тази кампания и какви продукти се опитват да продадат.

Toys’R’Us с чудесен герила подход включващ Lego

Мисля, че всички имаме спомени, когато сме били деца и случайно стъпим на парче Лего оставено на пода. Тази партизанска маркетингова кампания от Toys’R’Us показва крайното наказание от настъпването на Lego. Рекламата изобразява два крака, които непрекъснато стъпват върху парчета на Лего до точката, в която са отпечатани на краката им. Ох!

Брилянтна герила маркетинг кампания от IBM

Разгледай тази рекламна идея от IBM, където те превръщат рекламите си в полезни градски мебели. Какъв по-добър начин да накараш хората да ти обърнат внимание, а след това да направиш живота им по-удобен. IBM имаше тази безумно творческа идея да превърне рекламите си в използваеми външни мебели. Можеш да видиш три различни брилянтни реклами от масивната технологична компания по-долу. Те всички споделят едно и също послание, но всеки от тях е различно парче удобно обзавеждане на открито.

Те са прикачили една от рекламите си на една пейка, другата е била направена на рампа и дори са имали идеалната идея да превърнат една реклама в чадър, за да останеш скрит от дъжда.

Sarova и партизанската им идея

Залепването на фалшиво мъртво животно на върха на лампа е сигурен начин да ти обърнат внимание. И точно това направи Сарова с тази партизанска маркетингова кампания. Това е една от най-смелите реклами, които някога сме виждали. Шокиращите партизански маркетингови кампании като тези са много рисковани.

Страхотна реклама от Adidas – Pop-up магазин

Виждал ли си някога по-креативна изскачаща реклама, а тази брилянтна идея, предоставена от Адидас? Марката за обувки и облекла дойде с една от най-уникалните и брилянтни маркетингови стратегии, които някога си виждал. Творческият маркетингов екип в “Адидас” излезе с тази идея и създаде изскачащ магазин за клиенти, който изглежда точно като един от техните сини кутии за обувки. Хората се подреждат не само да влязат в изскачащия магазин, но и да се зарадват на брилянтната маркетингова концепция.

Нашите скъпи партньори “Team Seasteps” спечелиха три купи за първо място в различните класове на Държавното първенство по ветроходство за килови яхти IRC и ORC в Свети Влас.

Последният етап на състезанието, което се проведе в Свети Влас предложи инфарктен финал и демонстрация на борба до последния сигнал.

“Team Seasteps” завоюваха челните места в ORC A и IRC 1 с яхтата “Evil Woman”.

Пожелаваме още повече успехи на нашите партньори от “Team Seasteps” и се радваме, че ветроходният спорт в тяхно лице има страхотен пример и огромен потенциал за развитие у нас.

Според Social Media Today, хората ще прекарват повече време през живота си в социалните медии, отколкото ще ядат или социализират с други методи.

Следователно, жизненоважно е бизнеса да използва властта на социалните медии, за да достигне до своята аудитория. Това създава отличен потенциал за всички работещи в областта на дигиталния маркетинг, PR и комуникациите.

Много от агенциите, които се занимават с дигитален маркетинг, предлагат на своите клиенти стандартните услуги. Но, в повечето случаи, клиентите искат малко повече от стандартното. Искат нещото, което ще ги отличи от техните конкуренти и ще им даде това важно предимство. Ние в PRFirm, се опитваме да предлагаме точно това на нашите клиенти и партньори.

Стратегическо планиране

Наличието на солидна стратегия за социалните мрежи е жизненоважно за всяка марка. Много по-малки фирми започват да използват социалните медии, без да обмислят много своите цели или причини за избора на определена мрежа.

Създаването на стратегии за съдържанието на фирмите гарантира, че нашите клиенти имат план и добра представа за това какво ще работи за тях. Стратегическото планиране на съдържанието за нашите клиенти ни дава възможност да анализираме и да предложим най-доброто ROI на всички.

Представяме на клиентите ни подробен план, включително editorial календари, които следваме, за да постигаме целите си.

Създаване на съдържание

Много от нашите клиенти търсят съдържание, което могат да използват в социалните медии. Въпреки че има съдържание, което те могат да използват на няколко канала, друго съдържание трябва да бъде специално разработено за техните социални медии.

Например, има някои дължини и ширини, които трябва да бъдат точно изпълнени за изображенията в различните мрежи, правила и най-добри практики, които да се вземат под внимание, и разбира се, различни видове форматиране на текст, които да бъдат разгледани. Лимитът на Twitter постовете може да е бил удвоен, но все пак изисква внимателно обмисляне на създаването на tweet, който да работи.

Съдържанието в социалните медии трябва да ангажира и да насърчава споделянето, за да помогне на търговците да разпространяват своето послание. Създаването на съдържание за клиенти, използващи този пример за “хранителна пирамида”, може да включва правене на графики или видеоклипове, писане на публикации в социални медии или публикации в блогове и извличане на споделено съдържание за споделяне от други марки и източници. Съдържанието трябва да предложи нещо ценно и да започне разговор.

Проучване и анализ

Предлагането на проучвания и ценни анализи за фирмите е от ключово значение за набирането им. На първо място, те искат да знаят за своята аудитория и клиенти: техните интереси, поведение и кои са те.

Второ, те искат да имат изчерпателен поглед върху конкурентите, какво и как се прави в социалните медии. Това помага на клиентските бизнеси да открият своите силни и слаби страни, които могат да прилагат към собствената си стратегия.

След това ние им показваме влиянията, с които трябва да работят и друга полезна информация за тяхната индустрия.

Консултиране

Много от услугите, които предлагаме са доста непознати за нашите клиенти. Именно тук идва нашата роля да им помогнем да разберат, че имат нужда от тези услуги, които със сигурност биха подобрили техните бизнеси.

Услугите на PRFirm включват подробно консултиране на нашите настоящи и бъдещи клиенти за различните аспекти и специфики на самите услуги. Даваме пълна информация за това как и защо трябва да бъдат прилагани съответните услуги и защо те подобряват техните бизнеси.