Според изследване на CMO Survey, процентът от бюджета за маркетинг в социалните мрежи на малкия и среден бизнес се покачва неимоверно. Компанията предрича, че процентът ще се покачи с цели 21 пункта в следващите пет години. Това ще бъде огромен скок от периода 2009-2016 година.

Докато маркетинг експертите увеличават бюджетите за реклама в социалните мрежи, много от тях продължават да изпитват трудности във връщането на инвестицията. Само 20,3 процента от анкетираните специалисти споделят, че са удовлетворени от резултатите, които получават, докато останалата част дори не са близо до добри метрики.

Това как харчиш парите за социални мрежи до голяма степен се определя от самите цели в социалките. Искаш да стигнеш до повече клиенти, фенове, последователи? Искаш да запазиш сегашните си редовни потребители? Заинтересован си относно увеличаване на класирането в търсещите машини?

Повечето бизнес искат да направят всички изброени горе неща, не знаейки, че те не са свързани едно с друго. Трябва да се знае обаче, че е изключително важно да се заложат конкретни цели и да се следва тяхното изпълняване. Важно е, защото повечето малки бизнеси нямат достатъчните ресурси и време за по-добър маркетинг в социалните мрежи. Тук идва частта да бъдем креативни в това, което правим, но за това ще говоря в друга статия.

Имаш малко часове на ден, както и не голям бюджет за инвестиране. Наясно съм с това. Именно заради това, трябва да внимаваш с решенията, които взимаш относно използването на ресурсите, с които разполагаш, колкото и малко да са те. Например, ако търсещите машини са главния ти източник на трафик, трябва да инвестираш повече в Google и да използваш на максимум възможностите, които търсачката предлага. От друга страна, ако целтата ти е да се сближиш с твоите клиенти, ще трябва да се фокусираш върху конверсиите и тяхното ангажиране.

Концентрирай се върху Google и търсещите машини

Google в момента освен да индексира само интернет сайтове, индексира и постове в социалните мрежи и профилите ни. Това значи, че трябва да обърнеш голямо внимание на този инструмент. Постването регулярно и свързването с хора в Google+ и YouTube е доста важно за подобряване на класирането в SERP (резултатите от търсенето в Google).

Търсещата машина на Майкрософт – Бинг, също е уважаван търсачка и също има някакво влияние, когато става въпрос за класиране в социалните мрежи. Поради тази причина, LinkedIn е много добре индексирана и е добре да бъдеш активен до голяма степен и в социалната мрежа за професионалисти.

Оптимизирай безплатните опции

Има редица неща, които можеш да правиш безплатно в социалните си канали, които биха ти стрували само твоето време. Бъди сигурен, че всичките социални профили, които използваш имат информация за теб и дейността, която извършва бизнеса ти. Поствай често и бъди пред очите на твоите последователи.

Facebook Live увеличава гледанията на видео съдържанието ти, когато си на живо, за това е важно да следваш тенденцията. Чрез този формат можеш да показваш неща зад кулисите на своите фенове, за да се свързват те повече с теб или твоя бранд.

Плащай за social

Докато Facebook Live ти дава достъп до по-голяма аудитория, поне за момента, ако искаш повече от постовете ти да се виждат, ще трябва да си плащаш за това. Използвай таргетинг и ретаргетинг опциите на Facebook, за да се свързваш с определена група хора, които биха имали интерес към продукта или услугата ти.

Плащай за ефективни инструменти

В интернет има голямо количество инструменти за социални медии, които ти дават различна информация – от данни и репорти за поведението на последователите ти, до следене на конкуренция и други полезни неща. Някои от тези инструменти са Sprout Social, AgoraPulse, BuzzSumo, HootSuite, PostPlanner, MeetEdgar и CrowdBooster. Те предлагат атрактивни цени в различни диапазони подходящи за различните нужди на бизнеса.

Интегрирай повече ресурси

Това може да звучи парадоксално след като малкия и среден бизнес няма много ресурси за използване. Все пак, живеем в 21 век и интернет дава огромни възможности, които всеки уважаващ себе си маркетинг специалист трябва да се опита да използва.

За ефективен маркетинг социалните мрежи не е нужно само да създаваш разписание за постовете си и да очакваш, че общността от последователи ще се увеличава. Трябва да споделяш и да бъдеш част от цялостния разговор.

Понякога това значи, че трябва да наемеш точните хора, които да знаят какво да правят в социалните мрежи. Този тип хора биха ти помогнали и със създаването на съдържанието, което ще се използва в тези социални канали.

Бонус инфографика, която можеш да имаш предвид, когато планираш разходите си за следващия месец за социални мрежи.

Не си сигурен, че имаш нужда от content маркетинг за своя бизнес? Ако се чудиш за маркетингова стратегия, която струва малко, а в същото време дава възможност за високо връщане на инвестицията, то ужасно много препоръчвам да се замислиш да включиш маркетинга на съдържанието в своя микс.

Световно известният маркетинг експерт Сет Годин казва: “Маркетинга на съдържание е единственият останал маркетинг.” И го казва с причина. Създаването на собствено съдържание дава на твоя бизнес неимоверно много възможности за увеличаване на продажбите. Без значение дали пишеш няколко статии на седмица, записваш подкаст или снимаш оригинален видео клип, всяка форма на собствено съдържание помага до достигане до повече потенциални клиенти. Ако все още имаш съмнения относно имплементирането на тази стратегия към своя микс, смятам да оборя тези съмнения с тези няколко причини.

Маркетинга на съдържанието ще допълни текущата ти маркетингова стратегия

За много от бизнесите, content маркетинга изглежда като нещо, което е далеч от това, което правят. В действителност, това може да се окаже нещото, което липсва в пъзела. Възможно ли е вече да си стартирал PPC кампания? Фокусирал си се върху SEO? Опитваш се да увеличиш присъствието си в социалните мрежи? Мисля, че отговори с “ДА” поне на един от тези въпрос.

Content маркетинга събира в себе си всичките тези маркетингови стратегии. Но как? За Pay per Click кампаниите дава по-голяма възможност на landing страниците. В някои случаи потребителите няма да са в покупателната фаза на продажбената фуния, но активно ще търсят повече информация за дадения продукт или услуга. Публикуването на блог статии, които се впускат в различни индустрии могат да се окажат перфектни за отговарянето на въпросите, които клиентите си задават. Веднъж когато даден потребител попадне на твоя статия, можеш да им показваш реклами, когато вече са напуснали сайта ти чрез Adwords ремаркетинг.

Ако вече си започнал да “инсталираш” SEO към своя уебсайт, знаеш за важността на ключовите думи в увеличаването на позициите в търсените резултати (SERP). Чрез наличието на блог можеш да добавяш нови и нови ключови думи към търсенето, за да подобряваш позициите на сайта на бизнеса си.

Социалните мрежи са основни за повечето бизнеси, но намирането на релевантни и подходящи материали за споделяне с твоята аудитория могат да се окажат трудност. Както казах по-рано, чрез създаването на собствено съдържание, ще си в състояние да засилиш позициите си в социалните медии и да насочиш феновете си директно към сайта си.

Таргетиран трафик към уеб сайта

Content маркетинга може да подпомогне за увеличаването на трафика към уеб сайта чрез различните канали. Нещо още по-добро е, че този трафик е високо качествен. Повечето експерти споделят, че маркетинга на съдържанието е много по-ефективен от другите стратегии използващи съобщения. Също така, процентът конвертиран трафик към лийдове е много по-висок за разлика от друг тип стратегии. Създаването на статии и съответно трафика на сайта показва, че все повече потребители обръщат внимание на продукта или услугата ти и се интересуват от това, което им предлагаш. Това подпомага за създаването на по-добра връзка между твоя бранд и потребителите. Фактически, може да се каже, че маркетинга на съдържанието е единствената форма за определяне на връзката бранд-клиент в маркетинга.

Нисък риск

Без значение дали пускаш реклами във Facebook, стартираш PPC кампания или инвестираш в дисплейна реклама – всичко това ще ти струва пари. Всъщност всичките тези стратегии включват известна доза първоначални разходи. Понякога намирането на правилния подход изисква повечко пари, защото няма как още от първата PPC кампания да получиш страхотни резултати. Същото важи и за Facebook Ads и дисплейната реклама.

На обратната страна стои content маркетинга. Той почти няма първоначални разходи и веднъж след като имаш собствен сайт, нямаш какво да губиш освен да имплементираш тази стратегия към своя маркетинг микс. Дори когато някоя статия се окаже пълен провал, коя статия набира повече харесвания и се коментира, ще разбереш къде грешиш и накъде да насочиш усилията си.

Всички други го правят

Винаги съм казвал, че не е нужно да вървиш заедно с тълпата, за да бъдеш успешен, но в този случай, когато всички твои конкуренти използват тази стратегия би било голяма загуба да не я включиш и ти към своята. Има статистика, че над 80 процента от B2B компаниите и над 70 процента от B2C компаниите използват content маркетинга в една или друга форма, за да развиват бизнесите си. Около 50 на сто от фирмите планират да разширят техния маркетинг на съдържанието в бъдеще. Ако все още не си част от тренда, колко време ще ти отнеме, за да се включиш? Осъзнаваш ли колко назад оставаш от конкурентите си? Не оставай назад в прахта, когато става въпрос за content marketing

За цялата мощна работа за обработка на данни, която човешкият ум може да направи, мозъкът все още е склонен да прави странни предположения и да стигне до нелогични заключения. За съжаление, в повечето случаи не разпознаваме тези неща за странни. Тъй като те са в нашето съзнание, изглеждат нормални.

Ако се задълбочим, те изглеждат всякакви, но не и нормални. Защо иначе си купуваме сандвичи Макдоналдс пред някоя здравословна храна? Отговорът е – благодарение на психологическите склонности.

Харесва ни или не, тези склонности са част от нас и хората, които искат да убеждават останалите, могат да се възползват от тях. Психологическите склонности долу се отнасят до вземането на решения. Не само, че те могат да ти покажат защо и как правиш избор всеки ден, но могат и да те научат как да ги използваш в продажбите и бизнеса си.

Ефектът на неяснота

Представи си, че имаш два варианта за обяд. Можеш или да отидеш на някое познато място, което не ти е голям фаворит, или да отидеш на едно напълно ново място. Вторият ресторант може да бъде превъзходен избор, но също така, може да се окаже и ужасно решение.

Кое от двете места ще избереш? Ако мозъкът ти работи като този на повечето хора, ще избереш първия вариант, отколкото да рискуваш по-голямо разочарование.

Ефектът на неяснота кара хората да избягват опции, които са неясни или неизпробвани. Сега можеш да кажеш на приятелите си, че има научно основание да избираш един ресторант пред друг или един магазин пред друг.

Съвет за продажби: Бъди сигурен, че даваш цялата информация на потребителите относно какво могат да очакват, ако използват твоя продукт и бързо отговори на въпросите, за да запълниш евентуалните “дупки” за клиентите.

Ефектът Котва

Доста често чуваме, че не трябва да съдим една книга по нейната корица. Твърде жалко, че нашите мозъци игнорират до голяма степен това твърдение. Без значение за добро или лошо, първата доза информация, която получаваме за човек или ситуация формира нашето убеждение. Защо? Тук първоначалната информация действа като котва. Всяка следваща получена информация следва да бъде сравнена и евентуално след това – повярвана или не.

Съвет за продажби: Първото впечатление е от голямо значение. Внимателно планувай своето представяне и това на продукта ти. Бъди сигурен, че първите детайли от офертата, която даваш на клиента са позитивни и дават добри очаквания за останалата част от сделката.

Ефектът на аванс

Когато говориш с някого, с дълбоко убеждение, представяйки им факти, които ясно опровергават тази вяра няма да промениш мнението им. В интерес на истината, благодарение на Ефекта на аванс, те ще повярват в своето знание още повече.

Съвет за продажби: Когато дадени потенциални клиенти имат грешно мнение, не го оспорвай директно с противоречива информация. Вместо това, искай от тях да обяснят своята позиция. Така ще открият дупките в аргументите си сами.

Хиперболично дисконтиране

Ако предложиш на малчуган един бонбон сега или две бонбони утре, ще видиш хиперболичното дисконтиране в действие. Да получиш нещо сега, е много по-добре от това да го получиш по-късно. Може би дори да не успееш да довършиш изречението си преди да са грабнали едната бонбонка веднага.

Оказва се, че това явление е вярно дори и за възрастните хора. Нашите мозъци са естествено водени от наградите в краткосрочен план, отколкото в дългосрочен. Частта за дисконтиране в хиперболичното дисконтиране се свързва с компонента, където наградата намалява своята стойност с течение на времето.

Съвет за продажби: Подчертай бързите печалби, които клиентът може да получи, когато използва твоя продукт или услуга. Особено ако основната полза няма да дойде в продължение на месеци.

Ефектът на бандата

Ултра тънки вежди, коси с обем, супер дълъг маникюр. Оглеждайки се назад във времето тези неща са супер налудничави. И от моя гледна точка като мъж, със сигурност и от твоя гледна точка като жена. Но защо си правила всички тези неща? Може би, защото всички останали са го правили?

Спокойно, не е нужно да се чувстваш засрамена – има научно обяснение на това защо си следвала тенденцията. Хората естествено правят или купуват неща, които виждат, че другите правят или купуват. И, колкото е по-голяма тълпата, толкова по-голяма ще бъде психологическото притегляне.

Съвет за продажби: Социалните доказателства могат да се оказват много по-важни, отколкото си мислиш. Маркирай броя на клиентите, които в момента има твоя бизнес и поднеси тази информация на потенциалните ти потребители.

Ефектът на примамката

Имаш ли проблем да избереш между две опции? Защо не добавиш трети вариант към тях? Аааа? Напълно съм съгласен. Ефектът на примамката е ирационален, но има научно доказателство за това да се използва.

В едно проучване направено от Университета на Дюк, изследователите дават на участниците два избора: ресторант пет звезди, който се намира доста далеч или тризвезден ресторант, който е значително по-близо. Участниците били разкъсани. Но след въвеждането на трета възможност – четири звезден ресторант дори по-далеч, отколкото петзвездният – изведнъж било по-лесно да изберат опцията за пет звезди.

Съвет за продажби: Използвай опциите за свое преимущество като предоставяш няколко версии на офертата или договора, който предлагаш. Ако потенциалният клиент наистина се затруднява да вземе решение, дай му примамка, която ще го улесни да направи избор.

Ефектът на илюзорна истина

Как хипнотизаторите карат хората да заспиват? Поне във филмите, те повтарят и повтарят – “Започва да ти се доспива… спи ти се, заспиваш…” Първоначално, очите на пациента са широко отворени, но в крайна сметка клепачите започват да трептят, за да ги затворят в края. Какво се случва?

Едно възможно обяснение за това е Ефектът на илюзорната истина, където повтарянето на едно и също нещо постоянно, довежда до неговото вярване. С други думи, по-вероятно е да повярваш на твърдение, което си чул десет пъти, отколкото пет. “Повторенията са най-лесният и най-разпространеният метод за убеждаване”, споделя д-р Джереми Дийн.

Съвет за продажби: Определни основното си съобщение и го достави в няколко варианта.

Омраза към загуба

С изключение на серийните комарджии, мозъците на повечето хора са склонни да поемат риск. Изгубването на нещо, което сме притежавали е много по-лошо и болезнено, отколкото получаването на нещо приятно и изгодно. Това знание може да се окаже изключително ценно при изготвянето на продуктови ползи и рекламни съобщения.

Съвет за продажби: Емоциите са мощен мотиватор. В зависимост от това какво продаваш, изиграй на потенциалните си клиенти какво могат да изгубят, ако се придържат към съществуващият статус (което също е когнитивно убеждение). Те ще бъдат по-склонни да поемат риск, ако чувстват, че нещо, което притежават е заложено на карта.

 Съществуващо положение

Вероятно си чувал, че ако поставиш жаба в тенджера с вода и постепенно увеличаваш температурата на водата до кипящи нива, жабата няма да скочи от нея. Хората често действат по този начин. Тъй като имаме силно предпочитание към статуквото, ние пренебрегваме бавно излизащите заплахи или опасности. Друг лесен пример, който мога да дам е за сегашното политическо положение у нас. Всички знаем, че партията, която спечели последните избори беше нежелана преди няколко месеца и подаде оставка, но ние продължаваме да гласуваме за нея и да даваме управлението на страната ни в нейни ръце.

Съществуващото положение е толкова лепкаво, защото е много по-лесно да се придържаме към него, отколкото да предприемаме действия. И благодарение на Ефекта на неяснота (виж първата психологическа склонност), ясните опции са много по-атрактивни, отколкото неясните.

Съвет за продажби: Съществуващото положение обяснява защо една четвърт от прогнозите свършват с “няма решение“.

В крайна сметка, всяко от тези психологически убеждения могат да изиграят изключително полезна роля в твоята стратегия за продажби. Независимо какво продаваш, знай, че клиентът трябва да е в центъра на подхода ти. Все пак, те плащат за това, което продаваш.

Не си сигурен, че имаш нужда от content маркетинг за своя бизнес? Ако се чудиш за маркетингова стратегия, която струва малко, а в същото време дава възможност за високо връщане на инвестицията, то ужасно много препоръчвам да се замислиш да включиш маркетинга на съдържанието в своя микс.

Световно известният маркетинг експерт Сет Годин казва: “Маркетинга на съдържание е единственият останал маркетинг.” И го казва с причина. Създаването на собствено съдържание дава на твоя бизнес неимоверно много възможности за увеличаване на продажбите. Без значение дали пишеш няколко статии на седмица, записваш подкаст или снимаш оригинален видео клип, всяка форма на собствено съдържание помага до достигане до повече потенциални клиенти. Ако все още имаш съмнения относно имплементирането на тази стратегия към своя микс, смятам да оборя тези съмнения с тези няколко причини.

Маркетинга на съдържанието ще допълни текущата ти маркетингова стратегия

За много от бизнесите, content маркетинга изглежда като нещо, което е далеч от това, което правят. В действителност, това може да се окаже нещото, което липсва в пъзела. Възможно ли е вече да си стартирал PPC кампания? Фокусирал си се върху SEO? Опитваш се да увеличиш присъствието си в социалните мрежи? Мисля, че отговори с “ДА” поне на един от тези въпрос.

Content маркетинга събира в себе си всичките тези маркетингови стратегии. Но как? За Pay per Click кампаниите дава по-голяма възможност на landing страниците. В някои случаи потребителите няма да са в покупателната фаза на продажбената фуния, но активно ще търсят повече информация за дадения продукт или услуга. Публикуването на блог статии, които се впускат в различни индустрии могат да се окажат перфектни за отговарянето на въпросите, които клиентите си задават. Веднъж когато даден потребител попадне на твоя статия, можеш да им показваш реклами, когато вече са напуснали сайта ти чрез Adwords ремаркетинг.

Ако вече си започнал да “инсталираш” SEO към своя уебсайт, знаеш за важността на ключовите думи в увеличаването на позициите в търсените резултати (SERP). Чрез наличието на блог можеш да добавяш нови и нови ключови думи към търсенето, за да подобряваш позициите на сайта на бизнеса си.

Социалните мрежи са основни за повечето бизнеси, но намирането на релевантни и подходящи материали за споделяне с твоята аудитория могат да се окажат трудност. Както казах по-рано, чрез създаването на собствено съдържание, ще си в състояние да засилиш позициите си в социалните медии и да насочиш феновете си директно към сайта си.

Таргетиран трафик към уеб сайта

Content маркетинга може да подпомогне за увеличаването на трафика към уеб сайта чрез различните канали. Нещо още по-добро е, че този трафик е високо качествен. Повечето експерти споделят, че маркетинга на съдържанието е много по-ефективен от другите стратегии използващи съобщения. Също така, процентът конвертиран трафик към лийдове е много по-висок за разлика от друг тип стратегии. Създаването на статии и съответно трафика на сайта показва, че все повече потребители обръщат внимание на продукта или услугата ти и се интересуват от това, което им предлагаш. Това подпомага за създаването на по-добра връзка между твоя бранд и потребителите. Фактически, може да се каже, че маркетинга на съдържанието е единствената форма за определяне на връзката бранд-клиент в маркетинга.

Нисък риск

Без значение дали пускаш реклами във Facebook, стартираш PPC кампания или инвестираш в дисплейна реклама – всичко това ще ти струва пари. Всъщност всичките тези стратегии включват известна доза първоначални разходи. Понякога намирането на правилния подход изисква повечко пари, защото няма как още от първата PPC кампания да получиш страхотни резултати. Същото важи и за Facebook Ads и дисплейната реклама.

На обратната страна стои content маркетинга. Той почти няма първоначални разходи и веднъж след като имаш собствен сайт, нямаш какво да губиш освен да имплементираш тази стратегия към своя маркетинг микс. Дори когато някоя статия се окаже пълен провал, коя статия набира повече харесвания и се коментира, ще разбереш къде грешиш и накъде да насочиш усилията си.

Всички други го правят

Винаги съм казвал, че не е нужно да вървиш заедно с тълпата, за да бъдеш успешен, но в този случай, когато всички твои конкуренти използват тази стратегия би било голяма загуба да не я включиш и ти към своята. Има статистика, че над 80 процента от B2B компаниите и над 70 процента от B2C компаниите използват content маркетинга в една или друга форма, за да развиват бизнесите си. Около 50 на сто от фирмите планират да разширят техния маркетинг на съдържанието в бъдеще. Ако все още не си част от тренда, колко време ще ти отнеме, за да се включиш? Осъзнаваш ли колко назад оставаш от конкурентите си? Не оставай назад в прахта, когато става въпрос за content marketing.

Ремаркетинг кампаниите в социалната мрежа Facebook са важен инструмент за всеки маркетинг специалист. Истината е, че имаш нужда от Facebook ремаркетинг. Само 2% от първите посетители на сайта ще се конвертират на уебсайта ти. Това означава, че останалите 98% от твоя трафик няма да купят нищо от твоя сайт. Дори и да добавят някой продукт в кошницата си за пазаруване, 70 процента от тях ще ги изоставят и няма да направят финалната поръчка.

Нуждаеш се от ремаркетинг, ако имаш някакъв интерес да правиш продажби онлайн. В това ръководство ще те запозная с всички опции за ремаркетинг, които са на разположение във Facebook, и как можеш да се възползваш от тях още днес.

Ремаркетингът на Facebook е златният стандарт за ремаркетинг кампании. Имаш почти безкрайни опции за персонализиране на стратегията си. Освен това, с милиарди активни потребители, целевият ти пазар със сигурност съществува в платформата. Но с толкова много възможности за персонализиране, винаги има недостатък. А във Facebook се проявява под формата на сложност. Хиляди показатели, стотици опции за персонализирана аудитория и сложна рекламна платформа се събират за перфектната буря.

Но ако можеш да разбереш как да използваш потенциала на ремаркетинга във Facebook, можеш да заложиш, че реализациите ще дойдат точно на време. Откриването на най-добрите тактики във Facebook е възможно само чрез метода за проба и грешка. За твое щастие – ние сме пробвали и сгрешили много пъти и за това тук имаш шанса да пробваш нещо готово и тествано.

Твоето тайно оръжие

Facebook несъмнено е по-добре за ремаркетинг, отколкото всяка друга платформа, която имаме в момента. Нека те убедя, ако си скептичен или смяташ, че “Facebook рекламите не работят”. Към 2017 година месечните активни потребители на Facebook са се увеличили и вече надхвърлят два милиарда души. Понастоящем Facebook е най-популярната социална медия. Има повече потребители, отколкото всяка друга социална или видео-базирана платформа.

Това означава, че това е мястото, където трябва да стигнеш до колкото се може повече хора. Не е нужно да се притесняваш за използването на няколко платформи за намиране на потребители вече. И все пак, това не означава, че трябва и е достатъчно да имаш бизнес акаунт само тук. Колкото повече платформи използваш, толкова по-добре за твоя бизнес.

Чувал ли си за термина “банер слепота”. В днешно време ни облъчват с реклами от всевъзможни места и хората са изградили някакъв вид устойчивост на повечето реклами. Заливат ни с огромно количество спам всеки ден и е трудно да откриеш нещо ценно. Още по-голям става проблема с адблокърите и различните софтуери за блокиране на реклами онлайн. Това е една от големите причини защо ремаркетинг кампаниите във Facebook работят. От доста специалисти съм чувал, че не харесват този метод, но истината е само една – ремаркетингът работи. И още повече във Facebook. Във Facebook, потребителите ти ще виждат рекламите директно в новинарската емисия, както е показано долу на картинката.

Дисплейните реклами се показват на други уебсайтове, където хората използват инструментите за блокиране на реклами или просто ги настройват като бял шум. Потребителите на мобилни устройства и настолни компютри започват да се дразнят с броя на дисплейните реклами, които виждат ежедневно. Това означава, че кампаниите ти в AdWords вероятно не достигат до твоята целева аудитория.

За щастие, във Facebook е различно. Има твърде много хора онлайн и софтуерите за блокиране на реклами не функционират. Как? Отговорът е лесен. Компанията не поставя своите реклами в банери. Те ги поставят директно в твоята новинарска емисия, което представлява естествено съдържание в потока. В повечето случаи те не са досадни и натрапчиви, защото се сливат със съдържанието, което вече получаваш във фийда. Всичките ти рекламни кампании ще достигнат до твоята аудитория без да ги ядосват и дразнят.

Сега, когато знаеш защо Facebook е най-добрата платформа за ремаркетинг, нека да скочим до най-добрите типове ремаркетинг във Facebook и как можеш да започнеш подобна кампания само за пет минути.

Facebook Remarketing: Common Audiences

Понастоящем Facebook предлага няколко типа настройки за ремаркетинг, които идват под формата на персонализирани аудитории. Персонализираната аудитория ти дава възможност да насочваш рекламите към конкретно изработени аудитории въз основа на целите ти.

Например, ако искаш да се насочиш към посетителите на уеб сайта ти, можеш да създадеш персонализирана аудитория за това. Ако искаш да ремаркетираш потребителите на мобилно приложение, създаваш аудитория и за тях.

По същество, персонализираната аудитория е фокусната точка на ремаркетинга във Facebook. Те предлагат три основни форми на ремаркетинг: списъци с контакти, посетители на уебсайтове и потребители на приложения.

Facebook постоянно се разширява и върху това, което предлага. Понастоящем можете да избираш между пет вида аудитории за ремаркетинг. Вариантите непрекъснато се увеличават. Някои от най-добрите опции включват големите 3, които споменах горе и актуализираната аудитория за ремаркетинг, основана на ангажиране.

Ето кратък преглед на петте общи аудитории за ремаркетинг, които можеш да създадеш в социалната мрежа:

  1. Контакти – качва се списък с имейл адреси, които Facebook ще ремаркетира, ако съответните потребители са се регистрирали с тези имейли.
  2. Трафик от сайтове – това е ремаркетинг кампания базирана на посетителите на уебсайт.
  3. Потребители на приложения – списък за ремаркетинг, базиран на хора, които са взаимодействали с мобилно приложение.
  4. Офлайн активност – аудитория за ремаркетинг въз основа на офлайн действия, като телефонни обаждания и посещения във физически магазин.
  5. Ангажираност – списък с хора, които се ангажират с теб и бранда ти във Facebook и Instagram.

Всички тези аудитории имат една и съща крайна цел, но с различни начини за постигането й. Всички те се стремят да върнат потребителите, които са ангажирани с твоята марка по някакъв начин или форма. Ангажираността би могла да бъде чрез Instagram или Facebook харесвания, трафик на уебсайтове, инсталиране на приложения или дори телефонни обаждания. Всички тези опции са разнообразни начини за привличане на потребителите обратно към сайта ти и още една възможност за конвертирането им.

Красотата на тези инструменти за ремаркетинг е, че всеки един тях съдържа набор от разнообразни други инструменти. Например, можеш да структурираш аудиториите за ремаркетинг въз основа на социална ангажираност.

Всички те попадат под типа аудитория “Ангажираност”. Значи всички от тях се основават на ангажиране с Instagram или Facebook. Така че, ако някой взаимодейства с твое събитие във Facebook, можеш да ремаркетираш с него. Ако са харесали твой пост, отново попадат в кампанията. Ако са посетили Instagram акаунта ти, но не са те последвали, можеш да ги ремаркетираш. Опциите са многобройни. Ако искаш стандартни списъци за ремаркетинг въз основа на посещения на уебсайтове, можеш да направиш следното, което е показано на снимката.

Страхотно нещо, което платформата предлага е, че можеш да бъдеш изключително детайлен в настройките си. Ако искаш да е просто, го правиш опростено. Изборът е твой.

Когато кликнеш върху една от петте секции на персонализирани аудитории, базирани на ремаркетинг, те ще отворят множество под-типове, от които да избираш, въз основа на твоите цели и платформи, които използваш.

Как да създадеш Facebook ремаркетинг кампания за пет минути (или по-малко)

Ако си готов да стартираш кампания за ремаркетинг във Facebook, достигнал си до правилното място. Ето как можеш да настроите две кампании за ремаркетинг само за пет минути.

Ремаркетинг на уебсайт посещения

Посещанията на уебсайтове за ремаркетинг във Facebook са една от най-популярните форми на ремаркетинг в социалната мрежа. Те работят точно като типичните реклами в дисплейната мрежа. Можеш да насочваш конкретни групи от потребители въз основа на взаимодействието им в сайта ти. Но вместо дисплейни реклами, предоставяш естествени реклами в емисията им във Facebook.

За да започнем, отвори Facebook Business Manager и отиди до секция “Assets”.

От тук избираш опцията за “Custom Audience” под секцията за аудитории. След това избери “Website Traffic”. Това ще ти позволи да персонализираш аудиторията си въз основа на трафика на уебсайт. Имаш много възможности от тук нататък. Ако искаш кампанията да бъде опростена, можеш да се възползваш от настройките по подразбиране, които компанията позволява.

Нека да вметна нещо в този случай. Повечето потребители на сайта ти няма да имат интерес да направят нещо и съответно, да бъдат конвертирани. Ако искаш да изкараш повече, отколкото ще платиш за рекламата, е най-добре да се възползваш от нещо друго. Можеш да “атакуваш” пресните посетители, които са били близо до покупка. Опитай да настроиш персонализирана аудитория, насочена към посетители, които са достигнали на твой продукт или ценова страница в сайта.

Повече от вероятно е, когато някой посети тези страници в сайта ти, те наистина да са любопитни за това как може да им помогне твоя продукт. Просто трябва да им помогнеш да го разберат.

Сега всичко, което трябва да направиш, е да натиснеш бутона “Създаване на аудитория”, за да я запазиш, и след това да създадеш няколко нови реклами, за да ги насочиш към сайта си.

Ремаркетинг на социална ангажираност

Ремаркетинг на социалната ангажираност са страхотен начин за връщане или увеличаване на трафика. Искаш ли да избегнеш типичния процес на купуване или продажбения цикъл? Това е най-добрият начин да го направиш. Социалните медии са страхотен инструмент за генериране на шум около бранда ти. Но това не е всичко. С актуализираната аудитория за ангажиране на Facebook, можеш да насочиш всеки, който пристигне в твоя Instagram и Facebook профил. Много добре, нали? Благодарим ти, Зуки!

За да започнем, създай нова аудитория, но този път свързана с ангажираността.

След нея имаш тонове от опции, които трябва да избереш според своята кампания. Възможни са опции като видео, facebook страница, instagram бизнес профил, събитие и други. Тук ще трябва да решиш кой подход е най-добър за теб.

Например, ако организираш супер много събития, ще предпочетеш опцията за “Events”. А имаш ли Instagram бизнес профил? Ако не, игнорирай тази възможност, но ако имаш – можеш да създадеш кампания за последователите си.

Избери най-добрата опция, която работи с твоята социална стратегия и я запиши като нова аудитория. Това е! Това е всичко, което трябва да направиш, за да създадеш нова аудитория за ремаркетинг. Сега се насочи към Ads Manager и създай нови реклами във Facebook, насочени към новосъздадените списъци.

Финални думи

Facebook ремаркетингът не винаги е забавен. Може да бъде скучен, досаден и да изисква доста време. Конверсиите може да не са винаги достатъчно добри. Но истината е, че е евтино. И Facebook е мястото, където трябва да си,  когато става въпрос за връщане на загубените продажби. Не можеш да си позволиш да оставиш 98% от трафика на уебсайта си без конвертиране. Не може да седиш безучастно, докато 70 процента от потребителите ти изоставят своите колички за пазаруване.

Ремаркетингът във Facebook е необходимо средство, което може да окаже голямо влияние върху твоя бизнес. Разнообразните опции на аудиторията на Facebook са отличен инструмент за разрастване на бизнеса и управление на продажбите. Персонализираната аудитория ти позволява да създаваш конкретни списъци за ремаркетинг въз основа на стотици фактори. Това означава, че можеш ефективно да сегментираш и насочиш ремаркетинга си по-добре от всякога.

Възползвай се от разнообразните инструменти за аудитория и започни кампанията си за ремаркетинг във Facebook днес. Ако се нуждаеш от помощ – можеш да се обърнеш към нас.

Истината е, че вече всички забравят за титлата “експерт” или “специалист”, защото искат да бъдат инфлуенсъри. Инфлуенсърите в социалните медии и в интернет варират от блогъри до звезди в YouTube, локални инстаграмъри разполагащи с впечатляващ брой последователи. Точно за това те могат да помогнат да развиеш своя бизнес.

Има много ползи за използването на influencer маркетинг, особено ако си в състояние да изградиш връзки с тези хора, с които вече е ангажирана твоята аудитория.

Макар, че изглежда доста лесно да достигнеш до някой opinion лидер чрез съобщение в Инстаграм или друга социална мрежа, да ги поканиш на тур в офиса, да им дадеш нещо безплатно или нещо друго, то инфлуенсър маркетинга може да бъде малко по завързан, отколкото смяташ.

В страни като САЩ, има законови регулации, които компаниите трябва да спазват, когато искат да включат инфлуенсъри към свои кампании в социалните мрежи и телевизията. В България все още нямаме подобни регулации, които да регламентират ясни права на страните. Но смятам, че и това ще се случи в близкото бъдеще, защото е просто неизбежно.

Кой може да се брои за инфлуенсър?

Това е първото нещо, на което трябва да си отговориш преди да стартираш работа с даден човек зад профил в социална медия. Важно е да знаеш дали това наистина е влиятелен човек в дадената сфера, дали последователите му са активни или не са фейк.

Англоезичните профили са много по-лесни за идентифициране, относно това дали са истински инфлуенсъри или не, докато у нас това е малко по-трудно.

Инфлуенсърите не е нужно да имат милиони последователи в стил Кардашианите, за да се наричат такива. Това е доста свободно и относително понятие. Както има макро инфлуенсъри, така има и микро инфлуенсъри.

Никълъс Кол е типичен пример за американски микро инфлуенсър. Той е блогър и автор в издания като Inc, Entrepreneur, Medium и много други. Разполага с 37 хиляди последователя в инстаграм и още повече в Медиум и Facebook. Никълъс е развил своя личен бранд толкова добре, че преди няколко години развива собствена дигитална агенция.

Драго Сафрон пък е истински пример за български инфлуенсър станал известен благодарение на забавните си видеа, които качва в личния си профил във Facebook, а в последствие и на канала си в Youtube. В инстаграм разполага с близо 44 хиляди последователя, които са внушителни за нашия регион. В момента Драго има собствена линия дрехи, които се наричат Saffrona Darkworld.

В крайна сметка всеки, който може да въздейства и да повлияе на решенията на другите в дадена област – било поради експертиза или поради големия брой последователи – се смята за влиятелен.

Facebook инфлуенсър маркетинг

И Facebook, и Instagram пуснаха брандово съдържание във Facebook. Това служи за две цели. Улеснява марките да следят въздействието на кампанията за влияние. Също така лесно предупреждава аудиторията, че съдържанието всъщност е спонсорирана публикация.

Не можеш да използва брандираното съдържание, за да тагваш марките без тяхното предварително съгласие (това може да доведе до бан на профила ти).

Можеш да заявиш инструмента за брандирано съдържание от този линк.

Instagram инфлуенсър маркетинг

Инстаграм е мястото, където е по-лесно да се стане инфлуенсър и да се развие профил с хиляди последователи. Интересното при тази социална мрежа е, че е по-трудно да се правят призиви за действие, защото има само едно място за поставяне на активен линк и това е в описанието на профила. В последния си ъпдейт, от компанията пуснаха опцията за активни хаштагове и тагвания на профили в самите описания на акаунтите.

Instagram e визуална мрежа и хората не винаги обръщат внимание на текста. Именно заради това, от компанията пуснаха собствена версия на инструмент за брандирано съдържание подобно на това във Facebook, което улеснява брандовете и самите лидери на влияние.

Въпросът е, че само някои от потребителите имат активна функцията за брандирано съдържание в Instagram. За щастие скоро ще можем да поискаме разрешение от компанията за получаване на инструмента точно, както е и във Facebook.

Какво трябва да знаят брандовете?

Ако дадена бранд стартира маркетинг кампания с участието на виден инфлуенсър, се счита, че последователите на този профил трябва да знаят за спонсорираното съдържание. В крайна сметка това идва от някой бранд, който се опитва да продаде своя продукт или услуга.

Добра идея е да следиш внимателно инфлуенсърите, с които работиш и техните публикации за бизнеса ти, за да няма проблеми много преди публикуването на публикациите.

В края на краищата, макар че може да не си ти създателят на съдържанието, твоят бизнес може да бъде пряко и силно засегнат, ако влиятелната личност се окаже нечестен.

Инфлуенсърите могат да направят много, за да помогнат на бизнеса ти, а да бъдеш инфлуенсър може буквално да бъде в основата на техния бизнес.

Когато започваш да рекламираш във Facebook, е трудно да разбереш кои видове реклами ще доведат до най-голяма възвръщаемост за инвестицията ти. И честно казано, това може да бъде объркващо. Откъде да започнеш? Трябва ли да буустнеш публикация или да създадеш конкретна, насочена рекламна кампания?

В този пост ще отговорим на тези въпроси и ще ти помогнем да разбереш разликата между буустването на публикациите във Facebook и изграждането на Facebook реклама.

Какво значи да буустнеш Facebook пост?

Буустването на публикация във Facebook е супер лесно и често е примамливо – всичко, което трябва да направиш, е да кликнете върху бутона “Boost”, да попълниш няколко опции за насочване и бюджет. Готово…

Буустът е форма на Facebook реклама, която улеснява и увеличава ангажираността с малко пари на публикация във Facebook и помага да се появи в новинарския поток.

Понякога Facebook дори ще ти изпрати известие, за да те информира, че един от твоите публикации се справя добре и че това би било още по-добре, ако изхарчиш малко пари, за да го подобриш.

И да, понякога това е добра идея.

Буустването на публикация във Facebook може да доведе до показването на съдържанието ти в новинарския поток и да се увериш, че последователите ти виждат повече от публикациите ти. Но още веднъж е добре да спомена, че подсилването на дадена публикация е по-скоро за получаване на малко повече ангажираност и трафик към твой сайт. Създаването на истинска рекламна кампания чрез Facebook Ads е по-сериозната стъпка и там целите от самите реклами са много по-различни – продажби, записване за имейл списъци, brand awareness или друго.

Защо да подсилваш дадени постове?

  1. Ако искаш повече хора да забележат някой твой пост.
  2. Искаш да разбереш даден ъпдейт в алгоритъма на социалната мрежа.
  3. Нямаш голям опит с рекламата в платформата, но искаш да ангажираш повече хора с дадена публикация.
  4. Имаш публикация, която се представя доста по-добре, отколкото други постове от твоята страница.

Какво значи да създадеш рекламна кампания във Facebook?

Създаването на пълна рекламна кампания във Facebook е малко по-сложно от подсилването на публикация. За да създадеш рекламна кампания, обикновено ще започнеш от нулата във Facebook business manager и ще имаш нужда от малко повече рекламна експертиза. Тук говорим, когато искаш сам да създадеш дадена кампания. Бихме ти препоръчали да използваш услугите на експерти във Facebook рекламата, за да намалиш евентуалните си загуби, ако го правиш сам.

Няколко въпроса, на които да отговориш преди да създадеш Facebook ads кампания

Каква е целта, която искаш да постигнеш с рекламната си кампания? Как тази реклама може да помогне с тази цел?

Когато започваш да рекламираш в социалната мрежа е добре да го направиш с ясна цел, която искаш да постигнеш. Можеш да го направиш и чрез платформата Facebook ad manager, включително генериране на ангажираност и максимизиране на конверсиите.

Избери целта на рекламата си, преди да започнеш, така че да можеш да създадеш стратегия около тази цел и да постигнеш най-голяма възвръщаемост за бюджета си.

Кой е твоят идеален целеви пазар?

Трябва да отговориш на това кой е твоят идеален клиент. Можеш да таргетираш своите реклами по пол, възраст, интереси, местоположение и други. Колкото по-специфичен си с тези знания, толкова по-успешна може да се окаже кампанията.

От какви ресурси се нуждаеш за тази рекламна кампания?

Имаш ли нужда от персонажи, изображения, видеоклипове или други ресурси за твоятаа реклама. Трябва да си сигурен, че имаш достъп до съответните материали.

С какъв бюджет разполагаш?

Планирайте бюджета си, за да знаеш колко ще изхарчиш и колко време трябва да се изпълнява рекламата ти. Много е важно да знаеш, че алгоритъма на Facebook изучава твоята реклама в първите 3-5 дни от нейното пускане и я пуска на различни хора избрани от настройките на кампанията. Тоест, Facebook учи на кои хора да пуска тази реклама, за да бъде тя максимално релевантна.

И не забравяй, че когато настроиш рекламната кампания във Facebook, ще трябва да я наблюдаваш и да гледаш резултата от нея. Рекламите не са нещо, което можете да настроиш веднъж и да забравиш за тях. Те изискват последователна оптимизация и известно разбиране за това как работи рекламата.

Създаването на рекламна кампания във Facebook е добре, ако:

  1. Имаш сравнително добри знания около рекламата в социалната платформа.
  2. Имаш конкретна цел и искаш да постигнеш по-добри резултати.
  3. Искаш да увеличиш присъствието си онлайн и да достигнеш до повече локални клиенти.

Освен това, можеш да добавите бутони с подканващ израз (Call-to-action) към своите реклами във Facebook, като насочиш аудиторията си и да предизвикаш някакво взаимодействие с бизнеса ти.

Финални думи

Така че ето – вече знаеш какви са разликите между подсилването на публикации във Facebook и създаването на целенасочени рекламни кампании. Според различните ти нужди е добре да използваш различните стратегии, които ти предлага Фейсбук.